תארזו מזוודות: קו תעופה חדש מראש-פינה לאילת

 קובי פינקלר | צילום: סער בלכר No Comments on תארזו מזוודות: קו תעופה חדש מראש-פינה לאילת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קו טיסה חדש מראש פינה לאילת אותו תפעיל חברת עיט תעופה, נחנך אתמול (חמישי) בשדה התעופה בראש-פינה ויפעל פעמיים בשבוע בימים ראשון וחמישי.

לאחר 8 שנים של הפעלת קו תעופה מראש פינה לתל אביב, חנכה חברת התעופה עיט, קו תעופה חדש מראש פינה לאילת שיופעל על ידי מטוס מסוג שורט 360, בעל קיבולת של 30 נוסעים, מטוס פופולרי בעולם בטיסות האורכות עד שעה וחצי.

בקרוב יצטרף לצי המטוסים של חברת עיט תעופה מטוס סילון דו מנועי מסוג אמברייר 145, המסוגל להטיס 50 נוסעים, רכישת המטוס החדש והכשרת קו הטיסה ראש-פינה אילת נאמדת בכ- 12 מיליון שקלים.

בשלב זה הטיסה תעבור דרך שדה דב בתל-אביב, כשזמן הטיסה המשוער הינו 80 דקות. בהמשך מתעתדת חברת עיט תעופה לפתוח קו טיסה חדש גם למצדה, שיאפשר חבילות תיירות לאזור המלונות בים המלח, קו טיסה למצפה רמון ולבאר שבע, כמו גם יפתח קו תיירות בינלאומי לטיסות מחיפה לפאפוס בקפריסין.

בטקס החגיגי נכחו ח"כ איוב קרא, סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, מנכ"ל ובעלים של חברת עיט תעופה אלי פרץ, דירקטור ארגון התיירות הקפריסאי לואיסה בראקלס, שמי כהן מנכ"ל רשות לפיתוח הגליל, ראשי ראשויות בגליל, מנהלי מלונות, חברת תיירות ועוד.

רשות שדות התעופה המנהלת את שדה התעופה בראש פינה השקיעה לאחרונה בשדה זה מעל 15 מיליון שקלים בשדרוג מסלול הטיסה לאורך 1,100 מטר לסטנדרטים בטיחותיים, שדרוג מגדל הפיקוח והטרמינל לשירות הנוסעים ובכדי לתת מענה משופר לצרכי התעופה המסחרית והכללית בצפון.

אלי פרץ, בעלים ומנכ"ל של חברת עיט תעופה: "עיט תעופה רואה את פעילותה בצפון כעוגן מסחרי והשקיעה רבות בקווי הטיסה לראש פינה. מזה כשמונה שנים מפעילה עיט את קו הטיסה מראש-פינה לתל-אביב, בסבסוד משרד התחבורה, עם שתי טיסות ליום במהלך ימי השבוע. בעקבות הצלחת הקו לתל-אביב החלטנו להרחיב את פעילותנו בצפון עם קו טיסה חדש לאילת, שיאפשר לתושבי הצפון לקצר מרחקים וליהנות מחבילות תיירות פנים איכותיות"

ח"כ איוב קרא, סגן השר לשיתוף פעולה אזורי  אמר שהמצב באזור מורכב, אבל פותח בפנינו הזדמנויות לשיתופי פעולה עם מדינות באזור אשר להן אינטרסים משותפים עמנו "מדינת ישראל נמצאת בקשרים עם מעל 30 מדינות באזור ליצירת קשרים כלכליים בכלל התחומים. לא רחוק היום שבראש פינה ינחתו טיסות של צליינים שיגיעו לבקר באזור ויצאו טיסות לירדן, למדינות המפרץ ואפילו יוכלו לטוס מכאן לחאג' במכה".

ראשי הרשויות שנכחו באירוע קראו לממשלה לתמוך בפיתוח שדה התעופה בראש פינה, להפיכתו לשדה תעופה בינלאומי בהשקעה של 32 מיליון שקלים בכדי להרחיב את האפשרויות הכלכליות של התיירות לאזור הגליל גם מחו"ל לטובת צליינים, תיירים ולפיתוח בינלאומי של האזור, זאת בהמשך לפיתוח המתבצע בסלילת כבישים ורכבות על ידי משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל.

עלות טיסה מראש פינה לאילת בכיוון אחד תעלה 430 שקלים וטיסה לשני הכיוונים תעלה 750 שקלים.



0 תגובות